logo_1 logo_1
logo_1
icon-phone +380567780699
icon-mail dniprondise@ukr.net
icon-search icon-close
icon-menu icon-close
icon-search
icon-close
  • Головна
    • #
    • Про нас
    • Свідоцтва та сертифікати
    • Наукові заходи
    • Контакти
  • Експертна діяльність
    • меню
    • Почеркознавча експертиза
    • Лінгвістична експертиза
    • Технічна експертиза документів
    • Трасологічна експертиза
    • Експертиза матеріалів, речовин та виробів
    • Біологічна експертиза
    • Інженерно-транспортна експертиза
    • Експертиза безпеки життєдіяльності
    • Будівельно-технічна експертиза
    • Земельно-технічна експертиза
    • Оціночно-будівельна експертиза
    • Залізнично-транспортна експертиза
    • Економічна експертиза
    • Товарознавча експертиза
    • Транспортно-товарознавча експертиза
    • Товарознавча експертиза військового майна, техніки та озброєння
    • Експертиза у сфері інтелектуальної власності
    • Експертиза з питань землеустрою
    • Інженерно-механічна експертиза
    • Електротехнічні дослідження
    • Оціночно-земельна експертиза
    • Гірничотехнічна експертиза
    • Експертиза стану доріг і дорожніх умов у місцях ДТП
    • Експертиза харчових продуктів
    • Психологічна експертиза
    • Військова експертиза
    • Експертиза вибухових пристроїв
  • Новини
  • Підготовка фахівців
  • Нормативна база
  • Завантаженість експертів
  • Публічні закупівлі
  • Головна
    • #
    • Про нас
    • Свідоцтва та сертифікати
    • Наукові заходи
    • Контакти
  • Експертна діяльність
    • меню
    • Почеркознавча експертиза
    • Лінгвістична експертиза
    • Технічна експертиза документів
    • Трасологічна експертиза
    • Експертиза матеріалів, речовин та виробів
    • Біологічна експертиза
    • Інженерно-транспортна експертиза
    • Експертиза безпеки життєдіяльності
    • Будівельно-технічна експертиза
    • Земельно-технічна експертиза
    • Оціночно-будівельна експертиза
    • Залізнично-транспортна експертиза
    • Економічна експертиза
    • Товарознавча експертиза
    • Транспортно-товарознавча експертиза
    • Товарознавча експертиза військового майна, техніки та озброєння
    • Експертиза у сфері інтелектуальної власності
    • Експертиза з питань землеустрою
    • Інженерно-механічна експертиза
    • Електротехнічні дослідження
    • Оціночно-земельна експертиза
    • Гірничотехнічна експертиза
    • Експертиза стану доріг і дорожніх умов у місцях ДТП
    • Експертиза харчових продуктів
    • Психологічна експертиза
    • Військова експертиза
    • Експертиза вибухових пристроїв
  • Новини
  • Підготовка фахівців
  • Нормативна база
  • Завантаженість експертів
  • Публічні закупівлі
icon-phone +380567780699
icon-mail dniprondise@ukr.net
icon-search
icon-close

Види експертиз

Види експертиз

Експертиза вибухових пристроїв Експертиза стану доріг і дорожніх умов у місцях ДТП Військова експертиза Експертиза у сфері інтелектуальної власності Товарознавча експертиза військового майна, техніки та озброєння Гірничотехнічна експертиза Залізнично-транспортна експертиза Біологічна експертиза Електротехнічна експертиза Інженерно-механічна експертиза Лінгвістична експертиза Оцінка майна і техніки військового призначення та озброєння Експертиза харчових продуктів Психологічна експертиза Експертиза з питань землеустрою Оціночно-земельна експертиза Транспортно-товарознавча експертиза Товарознавча експертиза Економічна експертиза Оціночно-будівельна експертиза Земельно-технічна експертиза Будівельно-технічна експертиза Експертиза безпеки життєдіяльності Інженерно-транспортна експертиза Експертиза матеріалів, речовин та виробів Трасологічна експертиза Технічна експертиза документів Почеркознавча експертиза
icon

Психологічна експертиза

Дивіться також Психофізіологічні дослідження із застосуванням поліграфа.

 

Об’єктом психологічної експертизи є психічно здорові особи (підозрюваний, обвинувачений, підсудний, виправданий, засуджений, свідок, потерпілий, позивач, відповідач: малолітні; неповнолітні; дорослого та похилого віку).

 

Головним завданням психологічної експертизи є визначення у підекспертної особи:

 

– індивідуально-психологічних особливостей, рис характеру, провідних якостей особистості;  мотивотвірних чинників  психічного життя і поведінки;

– емоційних реакцій та станів;

– закономірностей перебігу психічних процесів, рівня їхнього розвитку та індивідуальних її властивостей.

 

Орієнтовний перелік вирішуваних питань:

 

  • Які індивідуально-психологічні особливості має підекспертна особа?

 

  • Чи має підекспертна  особа індивідуально-психологічні особливості, які суттєво вплинули на характер її протиправних дій або злочину чи злочинної діяльності (зазначається, що саме має значення для суду чи слідства: підвищена агресивність, підкореність, жорстокість, нерішучість, етичні орієнтації, соціальні установки, мотиваційна сфера)?

 

  • Які психологічні особисті якості та провідні мотиваційні чинники поведінки має підекспертна особа? У якому зв’язку вони перебувають з обставинами, що досліджуються у справі?

 

  • Чи могли індивідуально-психологічні особливості підекспертної особи суттєво вплинути на її поведінку під час скоєння нею протиправних дій (або злочину)?

 

  • Який індивідуально-рольовий статус має підекспертний у злочинній групі (лідер, підвладний, ведений тощо) і чи це зумовлено його індивідуально-психологічними властивостями та особливостями соціально-психологічної структури злочинної групи (злочинного угруповання)?

 

  • Які особливості мають психологічні чинники сексуально-насильницької поведінки підекспертного (у справах про статеві злочини)?

 

  • Чи має підекспертна особа індивідуально-психологічні особливості, що суттєво вплинули на характер її показань у справі?

 

  • Яким чином сімейна ситуація, індивідуально-психологічні особливості батьків (зазначити, якщо треба, одного чи обох з них), особливості їх виховної поведінки впливають на емоційний стан, психічний розвиток та відчуття благополуччя дитини?

 

  • Яким чином можуть вплинути умови виховання кожного з батьків на психологічний стан та розвиток дитини?

 

  • Чи має залежність оцінка сімейної ситуації дитиною від впливу з боку батьків та інших дорослих?

 

  • Чи має підекспертна особа зміни в емоційному стані, індивідуально-психологічних проявах, які перешкоджають активному соціальному функціонуванню її як особистості і виникли внаслідок впливу певних обставин (зазначити обставини: безпідставне обвинувачення, незаконне позбавлення волі, наклеп, образа, заподіяння шкоди її громадським інтересам тощо)?

 

  • Чи є ситуація, що досліджується  за справою, психотравмувальною для Н. (зазначаються прізвище, ім’я та по батькові)?

 

  • Якщо так, то чи завдані Н. (зазначаються прізвище, ім’я та по батькові) страждання (моральна шкода)?

 

  • Чи спричинені Н (зазначаються прізвище, ім’я та по батькові) страждання (моральна шкода) за умов ситуації (зазначаються умови ситуації), що досліджуються у справі? Якщо  Н. (зазначаються прізвище, ім’я та по батькові) завдані страждання (моральна шкода), який можливий розмір становить грошова компенсація за завдані страждання Н. (моральної шкоди)?

 

  • Чи спроможна підекспертна особа, з урахуванням її вікових особливостей, емоційного стану, індивідуально-психологічних властивостей, рівня розумового розвитку та умов мікросоціального середовища (залежність, погроза, омана тощо), усвідомлювати реальний зміст власних дій та в повній мірі свідомо керувати ними і передбачати їх наслідки?

 

  • Чи здатна підекспертна особа, з урахуванням її емоційного стану, індивідуально-психологічних особливостей та рівня розумового розвитку, правильно сприймати обставини, що мають значення у справі, і давати про них відповідні показання?

 

  • Чи мали суттєвий вплив індивідуально-психологічні особливості та емоційний стан підекспертної особи на її поведінку в аварійній ситуації (у справах щодо управління транспортом або механізмами й автоматизованими системами на виробництві тощо)?

 

  • Чи перебувала підекспертна особа на момент скоєння протиправних дій в емоційному стані (і в якому саме (сильний страх, пригніченість, розгубленість, відчай, емоційний стрес, фрустрація тощо), що суттєво вплинув на її свідомість і поведінку (або, згідно зі справою, на діяльність, виконання професійних обов’язків)?
  • Чи перебувала підекспертна особа в стані вираженого емоційного збудження або емоційного напруження, що можуть розглядатися як психологічна підстава стану сильного душевного хвилювання?

 

  • Чи перебувала підекспертна особа на момент скоєння протиправних дій у стані фізіологічного афекту як психологічної підстави сильного душевного хвилювання?
  • У якому емоційному стані перебувала підекспертна особа в період, який передував її самогубству?

 

  • Чи виник емоційний стан підекспертної особи в період, який передував її самогубству, унаслідок дій обвинуваченого (зазначити: насильство, дії, які кваліфікуються як погрози, жорстоке ставлення чи систематичне приниження людської гідності тощо)?

 

  • Чи здатна підекспертна особа, виходячи з рівня її розумового розвитку, індивідуально-психологічних особливостей і емоційного стану, правильно розуміти характер та значення скоюваних з нею дій та здійснювати опір (у справах про статеві злочини)?

 

  • Чи здатна підекспертна особа, з урахуванням рівня її розумового розвитку та індивідуально-психологічних особливостей, розуміти характер та фактичний зміст власних дій, керувати ними та передбачати їх наслідки?

 

  • Чи має підекспертна особа відхилення у психічному розвитку, які не є виявами психічного захворювання? Якщо має, то якими саме є їх ознаки?

 

  • Чи вплинули (і яким чином) індивідуальні властивості психічних процесів підекспертної особи (указати залежно від  того, що має значення у справі: пам’ять, увага, сприймання, мислення, особливості емоційних реакцій) чи функціонування сенсорних процесів (зір, слух, нюх тощо) на адекватність сприйняття нею особливостей та змісту ситуації (зазначити наявні ознаки ситуації, що досліджується у справі), на їх відтворення у показаннях?

 

Відповідно до особливостей конкретних обставин справи, що досліджується слідством або судом, при консультуванні з експертом питання, вирішувані психологічною експертизою, компонуються у доцільні для справи блоки.

Перелік питань до справ про визнання угоди недійсною:

 

  • Які індивідуально-психологічні особливості має гр.Н. (зазначаються прізвище, ім’я та по батькові)?

 

  • Яка особистісна значимість для гр.Н. обставин, за яких була укладена угода?

 

  • У якому емоційному стані був (була) гр.Н. під час звершення дії укладання угоди?

 

  • Чи здатним був (була) гр.Н., з урахуванням визначених обставин, повною мірою вільно та усвідомлено приймати рішення та реалізовувати його своїми діями?

 

  • Чи здатний був (була) гр.Н., з урахуванням визначених обставин, усвідомлювати – і в якій мірі – фактичний зміст власних дій та їх наслідків?

 

  • Чи здатний був (була) гр.Н. повною мірою прогнозувати наслідки власних дій?

 

  • Чи здатний був (була) гр.Н. повною мірою усвідомлено приймати рішення, адекватне ситуації, та в повній мірі усвідомлено реалізовувати його?

2020-2025 © Дніпропетровський науково-дослідний інститут судових експертиз